Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Nel Muller - WaarBenJij.nu Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Nel Muller - WaarBenJij.nu

Kamloops

Door: Nel

Blijf op de hoogte en volg Nel

04 Juni 2014 | Canada, Kamloops

Ook vandaag weer warm weer, 23 graden en licht bewolkt maar ook zon. Na 2 uur rijden waren we in Kamloops.
Dit is een wat grotere stad, omgeven door heuvels tot ca. 400 meter. Er is dan ook geen sneeuw te zien.

Tussen Canmore en Jasper zie je geen bebouwing, hooguit een paar vakantiehuizen maar verder niets dan ruige natuur met kale rotsen.
Na Jasper kwamen we alleen wat dorpjes tegen met een handvol huizen en soms een kroegje of wat daar voor door moest gaan. Als je niet goed oplet ben je er al voorbij voor dat je door hebt dat je een dorp gepasseerd bent. De bergen worden wat minder hoog maar de meeste tot de top begroeid met naaldbomen en zilverberken.

Vanaf Clearwater veranderde het landschap weer. Langzamerhand nog lagere bergen, minder begroeiing en meer bebouwing. Zo hier en daar zie je woningen en ranches vanaf de weg. Je krijgt het gevoel dat je de bewoonde wereld weer binnen rijdt.
En dan zie je Kamloops liggen in een vallei. Je kunt duidelijk zien dat de stad geen geheel is maar uit verschillende delen bestaat. Het wordt door 3 rivieren ( de Thompsonriver, de South Thompson- en de North Thompsonriver) doorsneden.
Er is zelfs een winkelcentrum (downtown) met veel horeca maar ook een mooi park langs de Thompsonriver met een waterpark voor kinderen.

Uiteraard zijn we downtown gegaan en nog wel lopend. Heen de hele weg naar beneden maar terug moesten we weer omhoog. Vooral het eerste stuk viel tegen dat was nogal steil omhoog en warm door de felle zon. Later stak er een koel windje op als aankondiging van een onweersbui. We waren op tijd binnen voordat het begon te regenen.

Morgen gaan we naar Whistler dat ca. 300 km rijden en schijnt weer ruiger maar ook kouder te zijn. Volgens Jan zouden we daar zelfs nog kunnen skieën. We zullen zien.

We hebben hier niet zoveel foto's gemaakt, de SD-card was in de laptop blijven zitten. Dom, dom, dom.
Chris heeft wel foto's gemaakt maar dat is geen JPEG en die kan ik niet uploaden. Morgen beter.