Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Nel Muller - WaarBenJij.nu Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Nel Muller - WaarBenJij.nu

Clearwater

Door: Nel

Blijf op de hoogte en volg Nel

03 Juni 2014 | Canada, Clearwater

Da's even wennen 25 graden. Gisteren was het nog amper 13 graden en eergister ging Jan nog languit in de sneeuw, welliswaar op ca 2.400 meter, maar toch.

Op ons gemak naar Clearwater gereden ca. 157 km. Onderweg zagen we een coyote, een hondachtige, langs de weg lopen. Helaas konden we op dat moment niet stoppen om goed te kijken en foto's te nemen, we denken dat er ook pups bij waren.

Bij Clearwater zijn we Wells Gray Provincial Park ingereden en de Spahats Fall opgezocht. Wat een natuurgeweld.
Deze waterval is ontstaan na een vulkaanuitbarsting 100.000 jaar en een ijstijd ca. 10.000 jaar geleden. Gevolg: een massa water die tussen de rotsen vandaan komt en tientallen meters naar beneden stort.

Daarna wat gegeten bij een bakery en vervolgens ingecheckt in het hotel. Kamer ziet er weer prima uit, deze keer gelukkig met airco want het is erg warm.

Vanmiddag zijn we nog naar "Dutch Lake" geweest. Een passende naam want het is een klein meertje, ongeveer zo groot als "de Put". Er zijn wat attributen aangebracht zodat er kan worden gezwommen en in het water gesprongen en werd al volop gebruikt.

Vervolgens zijn we nog wat verder gereden en naar een beboste picknicplaats gegaan aan de North Thompsonriver. Dit is een wildstromende rivier. Het was daar lekker koel.
Op een gegeven moment zagen we een eend of fuut met kuikens langskomen. dat ging zo snel dat ze niet hoefden te zwemmen maar we konden ook niet zo snel bekijken wat het nu precies waren. Het was een koddig gezicht.

We hebben daar nog een wandeling gemaakt met een prachtig uitzicht op de rivier.

We blijven hier één nacht en morgen rijden we naar Kamloops, een wat grotere plaats.