Vancouver (2) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Nel Muller - WaarBenJij.nu Vancouver (2) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Nel Muller - WaarBenJij.nu

Vancouver (2)

Door: Nel

Blijf op de hoogte en volg Nel

10 Juni 2014 | Canada, Vancouver

Vanmorgen weer vroeg op, 6.15 uur. Om 7.00 uur voor het Sheratonhotel, waar het verzamelen voor de bus was om naar het treinstation te gaan.

Met de Rocky Mountaineer een trip gemaakt naar Whistler. Op tijd vertrokken en ontbijt in de trein gekregen. Na een half uur rijden was het stop. We mochten niet verder want het spoor was nog niet vrij. Dat heeft meer dan een half uur geduurd.

Daarna weer verder en geen oponthoud meer gehad. Eerst reden we langs de kust, zagen dure villa's waar de jetset woont.

Vervolgens langs de Quamishriver, één van de oudst bewoonde gebieden in ruig landschap. Daarna heel dicht langs een diepe canyon, een metertje van de rand en een meter of vijftig lager een woeste rivier met watervallen, schitterend.

We kwamen anderhalf uur later in Whistler aan dan gepland daardoor konden we ook korter daar blijven. Maar we waren al in Whistler geweest vorige week, dus we hebben even geluncht en nog wat rond gelopen. Toen was het weer tijd voor de bus die ons naar het station bracht. Daar overgestapt op de trein terug naar Vancouver en met de bus naar het hotel waar we om 19.30 uur aan kwamen.

Weer een mooie dag met veel zon, maar wel moe. Morgen maar even langer slapen. Vandaag geen wilde dieren gezien.

Gisteren overigens wel, 2 beren. Eén zat op z'n achterste op een rots naar beneden te kijken. Wie bekijkt nu wie.
De ander liep een paar meter verder wat groen te eten.

Morgen nog een dag in Vancouver.