Eindelijk weer internet - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Nel Muller - WaarBenJij.nu Eindelijk weer internet - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Nel Muller - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer internet

Door: Nel

Blijf op de hoogte en volg Nel

01 Juni 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Hé, hé, eindelijk weer even internet. Dat heb je in "the middle of nowhere".
Nu moet ik ook nog een berichtje schrijven binnen het restaurant anders doet internet het ook weer niet.

Waar waren we gebleven? Bij Banff geloof ik. We zijn naar een kruispunt van twee Highways gereden. Daar was een motel zonder adres en internet deed het niet, er is ook verder niets in de verste buurt.
Het was een regenachtige dag. Hoger in de bergen sneeuwde het zelfs. Sommige meren zijn nog bevroren en er ligt nog flink wat sneeuw langs de weg en aan de oevers van de meren maar dat is zacht. Chris wilde terug naar de auto lopen over de sneeuw maar zakte er met één been tot z'n kruis in. Ook hebben we nog sportief gedaan en de gletsjer Athabasca beklommen. Dat was wel glibberen en glijden maar zeker de moeite waard. Wat een ijsmassa, helaas wordt deze gletsjer elk jaar 5 meter korter door de klimaatverandering. Over 100 jaar is er waarschijnlijk geen gletsjer meer maar een meer.

Vervolgens naar Pocahontas, ook een oord zonder adres en de eerste 2 dagen geen internet. Maar nu dus wel.
Pocahontas ligt ca 40 km. voorbij Jasper. Onderweg hier naar toe een zwartebeer gespot, gewoon langs de kant van de weg op 10 meter afstand. Hij bleef rustig door eten en wij konden mooie foto's maken gedurende 5 minuten, geweldig wat een mooie dieren. Dat was dus eergister.

Gisteren met de trein van Jasper naar Dunster, een gat met één huis en één winkel en nog wat omliggende gammele gebouwen, verbouwde bussen ed. Of dat woningen moesten voorstellen, geen idee. Onderweg liepen er beren langs en op het spoor.
Met de bus werden we weer terug gebracht naar Jasper. De chauffeuze stopte regelmatig voor wild. Ook nu stak een beer de weg over en liepen er diverse soorten herten in de berm te grazen.

Vandaag zijn we met de "skytram" van Jasper een berg op gegaan. Prachtig uitzicht, ook omdat het redelijk zonnig was. Vanmiddag in Jasper rond gewandeld een toeristisch dorpje. Op de terug weg naar onze "cabin", een houten huisje, nog een paar herten en dikhoornschapen gezien. Zo dadelijk gaan we dineren en morgen vertrekken we hier weer.

Ik hoop dat er dan weer normaal internet is.