Banff en omgeving - Reisverslag uit Canmore, Canada van Nel Muller - WaarBenJij.nu Banff en omgeving - Reisverslag uit Canmore, Canada van Nel Muller - WaarBenJij.nu

Banff en omgeving

Door: Nel

Blijf op de hoogte en volg Nel

28 Mei 2014 | Canada, Canmore

Na het ontbijt zijn we naar Banff gereden en daar gewandeld langs de Bow-river naar een waterval. Stelde niet zo heel veel voor maar de omgeving was mooi.

Vervolgens zijn we naar Sulpher-mountain doorgereden en daar met de kabelbaan naar boven gegaan. Boven aangekomen met de gondola zijn we nog verder naar boven gelopen via een trappenstelsel. Gelukkig was het helder weer en daardoor het uitzicht prachtig. Door de wind (chinook) was het af en toe wel erg koud maar daar hadden we rekening mee gehouden door extra kleding mee te nemen. Na 1 1/2 uur zijn we weer naar beneden gegaan.

Zowel gisteren als vandaag hadden we soms het idee dat we in Japan waren. In 2000 kwamen we al veel Japanners en ook wel Chinezen tegen maar nu zijn het er nog veel meer. Bussen vol werden er aangevoerd, gelijk een wachttijd voor de kabelbaan. Wij waren gelukkig vroeg en de drukte voor..

Op de terugweg zijn we nog naar Lake Minnewanka gereden wat we vanaf Sulpher-mountain zagen liggen. Het water van het meer ziet door de weerschijn van de helder lucht ongelofelijk blauw.

Overal is te zien dat de winter nog maar net voorbij is. Op de wandelpaden van Sulpher-mountain lag nog sneeuw net als op sommige stukken oever van Lake Minnewanka. Ook de bomen beginnen nu pas uit te lopen. In het vliegtuig spraken we een meneer die op 4 mei naar Nederland was gegaan en toen lag er overal nog sneeuw.
Voor morgen wordt er ook nog wat sneeuw voorspelt in Banff. Wij gaan dan onderweg naar de plaats Lake Louise, zo'n 157 km van Canmore.

• 29 Mei 2014 - 13:11

Pieter:

Leuk mam die stukjes over jullie belevenissen!!

Pieter

• 29 Mei 2014 - 13:14

Annemieke:

Ha paps/mams/Chris,

Wat zien jullie een hoop mooie dingen!! Lijkt soms best op Nieuw-Zeeland, volgens mij!
    Vanavond onze tijd, gaan we eventjes skypen, gezellig!

Wij zijn hard bezig met inpakken ondertussen.
    Veel plezier verder daar!

Annemieke

• 31 Mei 2014 - 12:18

Cea Van Geer:

Hallo Nelchrisjan, jullie belevenissen lezen we met veel interesse. Voor mij komen bekende plaatsen voorbij (lang geleden). Wij hopen ook een keer die kant op te gaan !
    Geniet ervan en laat maar horen jullie verhalen ! Mocht je nog familie tegenkomen, doe dan de groeten !
    Groetjes van Wim en Cea